سفارش تبلیغ
صبا ویژن

im iman

نظر

خواص آب برنج برای مو: موی سر بیشتر خانم های ایرانی به دلیل اینکه در طول روز مدت زیادی زیر روسری و شال است، اکسیژن کمی دریافت کرده و این موضوع باعث ضعیف شدن ریشه مو و ریزش آن می شود. یکی از آسان ترین، ارزان ترین و کاربردی ترین راه های بهبود ظاهر و سلامت موی سر، شستن مو با آب برنج است! آب برنج حاوی کربوهیدرات های خاصی است که ریشه های آسیب دیده را به حداقل می رسانند و موجب براق شدن، استحکام و رشد موی سر می شوند.                                                                                       

 می توانید یک بار در هفته از آب برنج برای شستشوی مو استفاده کنید یا آن را با شامپو خود مخلوط کرده و از آن برای شستشوی سر استفاده کنید. این ماسک مو موثر را به راحتی در خانه تهیه کنید!

 

روش اول آب برنج برای مو های حساس :

با خیساندن برنج، آب برنج تهیه کنید

1) مقداری برنج خریداری کنید. هر نوع برنجی که در خانه داشتید برای این کار می توانید استفاده کنید. اما بهترین گزینه برای این کار برنج سفید یا برنج دانه بلند قهوه ای است.

 

* 2/1 پیمانه برنج را بشویید تا گرد و غبار و آلودگی آن از بین رود.

 

کاربرد برنج سفید برای رشد موی سر

 

2) به برنج 2-3 پیمانه آب اضافه کنید و داخل کاسه ای بریزید. کاسه را روی کابینت آشپزخانه بگذارید.

 

خیساندن برنج

 

3) اجازه دهید به مدت 30-15 دقیقه برنج داخل آب خیس بخورد. تا زمانی که رنگ آب شیری یا نیمه مات شود اجازه دهید برنج داخل آب بماند. رنگ شیری آب بیانگر آن است که مقداری از آنزیم های برنج به داخل آب نفوذ کرده است.

 

* آنزیم یک نوع کربوهیدرات است که موجب می شود ظاهر آب برنج شیری رنگ شود. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از آب برنجی که حاوی آنزیم های برنج است به درمان ریزش مو کمک می کند و موجب براق شدن مو نیز می شود.

 

خیس خوردن برنج

 

4) برنج را از آب جدا کنید. مطمئن شوید که هیچ دانه برنجی داخل آب نمانده باشد.

 

*یک راه دیگر برای تهیه آب برنج این است که مخلوط آب و برنج را بجوشانید. همان مراحل خیس کردن را ادامه دهید و در انتها آب بیشتری به برنج اضافه کنید و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد برنج را از آب جدا کنید. قبل از اینکه از آب برنج استفاده کنید، اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود.

 

 

 

5) آب برنج را داخل یک ظرف در دار بریزید. حالا می توانید از آن برای موهای خود استفاده کنید.

 

 

 

روش دوم: تقویت و پرپشت شدن مو با آب برنج :

شستن موها با آب برنج

1) موهای خود را مثل همیشه با شامپو بشورید. از آب گرم برای شستن استفاده کنید. سپس بلافاصله بعد از شامپو کردن از آب برنج برای شستن موهای خود استفاده کنید.

 

* اگر هر روز موهای خود را نمی شویید یا جنس موهایتان خشک است، بهتر است مرحله شامپو کردن را حذف کنید و مستقیما از آب برنج برای شستشوی روزانه استفاده کنید.

 

شستن صحیح موی سر

 

2) پس از شستشو موهای خود را با آب برنج خیس کنید. برای ریختن آب برنج روی موهایتان از یک پیمانه یا بطری اسپری استفاده کنید. از کف سر تا پایین موهایتان را با آب برنج خیس کنید.

 

همین حالا بخوانید!

چگونه قد بلند شویم؟ افزایش قد با روش طبیعی

تقویت مو سر با آب برنج

 

3) اجازه دهید آب برنج به مدت 30-20 دقیقه روی موهای شما بماند. این کار کمک می کند که آنزیم های داخل برنج هر تار مو را کاملا پوشش دهد. بعد از اینکه آب برنج را از روی موهای خود بشویید یک لایه نازک از آنزیم ها هر تار موی شما را پوشش می دهد و کمک می کند که مو آسیب نبیند و شکسته نشود. این کار از موخوره نیز جلوگیری می کند.

 

ماسک برنج برای موهای آسیب دیده

 

4) با استفاده از آب سرد، آب برنج را از روی موها بشویید. موهای خود را به آرامی شانه کرده یا برس بکشید تا گره های آن باز شود. حالا می توانید به موهای خود مدل بدهید.

 

شستن و شانه کردن موی سر

 

5) آب برنج برای مو را به طور منظم به روتین شستشوی موهای خود اضافه کنید. شستشو با آب برنج را می توانید هر روز، هر چند روز یک بار یا یک بار در هفته انجام دهید. این زمان می تواند مطابق با نظر شخی شما و نتایجی که می خواهید بدست آورید تغییر کند.

 

* از دید برخی مردم شستشوی روزانه با آب برنج زمان گیر است و ترجیح می دهند هر از چند گاهی این شستشو را انجام دهند و به نتیجه دلخواه خود برسند. بهترین زمان را برای شستشوی روتین و طبق برنامه ی موهای خود انتخاب کنید.

 

اگر این کار برای شما وقت‌گیر یا حوصله‌بر است می‌توانید از برخی شامپو‌ سبوس‌های برنج بهره ببرید که در اینجا و این محصول برای فروش ارایه شده است.

 

حمام

 

روش سوم تقویت مو سر :

با کمک تخمیر، آب برنج تهیه کنید

1) مواد لازم را تهیه کنید. 2/1 پیمانه برنج، 3-2 پیمانه آب و یک لگن نیاز دارید.

 

 

 

2) آب و برنج را داخل لگن مخلوط کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید تا مطمئن شوید که دانه های برنج به هم چسبیده نباشند.

 

مخلوط کردن آب و برنج

 

3) برنج را داخل آب به مدت 30-15 دقیقه خیس کنید. آب باید کدر و شیری شود تا آماده تخمیر شود. برنج را از آب جدا کنید و آب را کنار بگذارید.

 

خیساندن برنج

 

4) آب برنج را روی کانتر بگذارید. آن را در دمای اتاق به مدت 48-24 ساعت نگه دارید و اجازه دهید تخمیر کامل صورت گیرد.

 

* تخمیر آب برنج را غنی می کند. و PH آب را متعادل می کند تا به موهای خشک و شکننده آسیب نرسد.

*بهترین راه برای فهمیدن این که تخمیر کامل شده است این است که بوی آب برنج به ترشیدگی میزند.

 

زمان مصرف ماسک برنج

 

5) آب برنج را داخل بطری دلخواه خود بریزید. وقتی پروسه تخمیر شدن کامل شد، آب برنج را داخل یک بطری در دار بریزید. بطری اسپری دار نیز بسیار مناسب است و به راحتی می توانید از آن برای شستشوی کامل موهایتان استفاده کنید.

 

*آب برنج را به مدت یک هفته می توانید داخل یخچال نگهداری کنید.

* چند قطره عصاره اسطوخودوس یا هر روغن دیگری که دوست دارید به آب برنج اضافه کنید تا بوی آن مطبوع شود.

منبع: pinwork.ir